Wednesday, April 29, 2009

PRDM guna 25 buah EVO X



KUALA LUMPUR - Polis Diraja Malaysia (PDRM) semalam menampilkan sebanyak 25 buah kereta peronda berprestasi tinggi jenis Mitsubishi Evolution X (Evo-10) yang bakal digunakan oleh anggota polis dalam usaha mempertingkatkan keupayaan tugas-tugas rondaan.



Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata, kereta baru itu bertujuan untuk mempertingkatkan keberkesanan penyampaian perkhidmatan yang lebih berkualiti serta membolehkan pasukan polis sampai ke kawasan kejadian jenayah dengan lebih pantas.

“Pemerolehan aset-aset ini bertujuan untuk kegunaan pencegahan dan pembanterasan jenayah, penyeludupan dan risikan maklumat.

“Selain itu, ia juga bertujuan mempertingkatkan kecekapan dan keberkesanan penyampaian perkhidmatan yang lebih berkualiti kepada masyarakat serta menunjukkan kehadiran polis di kawasan yang cenderung berlaku kejadian jenayah,” katanya dalam Perutusan Khas Ketua Polis Negara sempena sambutan Peringatan Hari Polis ke-202 di sini semalam.

Kereta peronda berkuasa tinggi yang baru dilancarkan itu dilengkapi dengan enjin serba baru iaitu enjin aluminium 4B11T 2.0 L turbo dengan transmisi manual lima kelajuan

petikan dari kosmo online...
motosikal peronda baru jenis Honda ST 1300.

No comments:

Post a Comment